Wybierz zakładkę Tabor posiadany. |
|
Zaznacz nazwę modelu pojazduKlikając na nagłówek kolumny, można posortować według niej, dla większej przejrzystości. |
Opisz model i tekstury pojazdu |
Definicja pliku opisującego tekstury na potrzeby edycji składów i losowania tekstur. Proszę się zapoznać z opisem i przykładami, aby móc samodzielnie opisać swoje tekstury. Niestety opisu tekstur nie da się wykonać automatycznie. Docelowo większość tekstur będzie można sobie opisać on-line, korzystając z bazy danych na serwerze internetowym.Opis tekstur jest w pliku tekstowym, z liniami zakończonymi CR+LF. Każda linia ma odrębne znaczenie. Nie ma linii komentarza. Wszelkie nazwy pisane są wyłącznie wielkimi literami, oprócz typu pojazdu oraz opisu. Plik ma nazwę textures.txt i jest umieszczony w katalogu z modelami i charakterystykami. Kolejność linii nie ma znaczenia (plik jest automatycznie sortowany). Pliki te są odczytywane przez program przy sprawdzaniu posiadanego taboru. Pierwsza linia powinna zawierać informację o typie pojazdu oraz ogólny obrazek mini (w przykładach jako MINI). Jest to używane do podziału pojazdów na grupy. Postać wpisu jest następująca: Kod: !=X,MINI
Opis tekstury składa się z nazwy pliku (PLIK.EXT), znaku równości, nazwy modelu (MODEL*) na który pasuje tekstura, nazwy pliku mini z katalogu textures\mini (MINI*) i ewentualnie nazwy pliku mini dla danej tekstury (MINIPLUS*). (Ten ostatni obrazek może być wspólny dla kilku tekstur, jeśli przy rozdzielczości obrazka mini różnice są niedostrzegalne, np. nieco inny odcień zielonego.) Aby wykluczyć pliki, które teksturami dla modelu nie są po znaku równości stawiamy minus. Przykłady: Kod: PLIK.EXT=MODEL,MINI,MINIPLUS Czyli, dla każdej tekstury podajemy nazwę modelu oraz ogólny i indywidualny obrazek mini. Ten drugi można pominąć. Jeśli jedna tekstura może pasować do kilu modeli, wymieniamy je w tej samej linii, oddzielając znakiem =. MODEL* oznacza raczej plik .chk, niż .t3d, niemniej nie ma rozróżnienia na *WRAK i *DUMB (nie wpisuje się tego). Dodatkowo w pliku można zawrzeć zasady łączenia modeli w ukrotnieniu. Linia zaczyna się od gwiazdki z nazwą modelu (*MODEL1), nastęnie jest kod połączenia (N) i nazwa dołączanego modelu (MODEL2) oraz parametry (PARAM) podłączenia. Parametr ACTIVE sygnalizuje, że tak połączony skład może być prowadzony. Parametr AUTO oznacza, że program ma wykonać samodzielnie to połączenie (można wtedy podać tylko jeden model). Omówienie szczegółowe na przykładach poniżej, tutaj ogólna zasada: Kod:
*MODEL1=N,MODEL2,PARAM,PARAM Cytat: Przykład 1: Wagony Adu - jeden model:
!=A,ADU
#1KLASA.TGA=112A,ADU #1KLASA1.TGA=112A,ADU Cytat: Przykład 2: Wagony sieciowe - trzy modele:
!=X,SIEC-A,SIEC-B,SIEC-C
A.BMP=A,SIEC-A=C,SIEC-C B.BMP=B,SIEC-B Cytat: Przykład 3: Wagony Bipa - kilka modeli:
!=B,BHP-A,BHP-CD,BHP-B BHP-19028.BMP=BIPA-A,BHP-A=BIPA-B,BHP-B=BIPA-CD,BHP-CD BIPA-40681.BMP=BIPA-A,BHP-A=BIPA-B,BHP-B=BIPA-CD,BHP-CD BIPA-W.TEX=BIPA-A,BHP-A=BIPA-B,BHP-B=BIPA-CD,BHP-CD Cytat: Przykład 4: ET22 - kilka modeli z opisem:
!=e,ET22 201E-W-203.TGA=201E-W,ET22,ET22-GLIW//ZT w Katowicach, zielone czoło po ZNLE Gliwice 201E-W-218.TGA=201E-W,ET22,ET22-POZN//ZT w Ostrowie Wlkp, żółte czoło po ZNTK Poznań 201E-299.TGA=201E,ET22,ET22-POZN//ZT w Katowicach, zielone czoło po ZNTK Poznań 201E-615.TGA=201E,ET22,ET22-GLIW//ZT w Łazach, żółte czoło po ZNLE Gliwice 201E-ZEZ-678.TGA=201E-ZEZ,ET22,ET22-GLIW//ZT w Łazach, zielone czoło po ZNLE Gliwice 201EH-RN-1059.TGA=201E-RN,ET22,ET22-GLIW//ZT w Skarżysku-Kamiennej, zielone czoło po ZNLE Gliwice 201EH-R-1060.TGA=201E-R,ET22,ET22-GLIW//ZT w Łodzi, zielone czoło po ZNLE Gliwice 201EH-ZEZ-1146.TGA=201E-ZEZ,ET22,ET22-GLIW//ZT w Skarżysku-Kamiennej, zielone czoło po ZNLE Gliwice Cytat: Przykład 5: EN57 - trzy modele i ukrotnienie:
!=z,EN57-RA,EN57-S,EN57-RB
*6BA=23C,6BS,ACTIVE=23C,6BB *6BS=23C,6BB,ACTIVE,AUTO EN57-1132R.BMP=6BA,EN57-RA=6BB;EN57-RB EN57-1132S.BMP=6BS,EN57-S EN57-1684R.BMP=6BA,EN57-RA=6BB,EN57-RB EN57-1684S.BMP=6BS,EN57-S EN57-1708R.BMP=6BA,EN57-RA=6BB,EN57-RB EN57-1708S.BMP=6BS,EN57-S EN57-732R.BMP=6BA,EN57-RA=6BB,EN57-RB EN57-763R.BMP=6BA,EN57-RA=6BB,EN57-RB EN57-763S.BMP=6BS,EN57-S EN57-800R.BMP=6BA,EN57-RA=6BB,EN57-RB EN57-800S.BMP=6BS,EN57-S EN71-02R.BMP=6BS,EN57-S EN71-02SA.BMP=6BA,EN57-RA=6BB,EN57-RB EN71-02SB.BMP=6BA,EN57-RA=6BB,EN57-RB Łączenie 23C oznacza connected 23. Po wstawieniu 6BA będziemy mieli do wyboru 6BS albo 6BB. Po wybraniu 6BS, automatycznie zostanie dodane 6BB. Cytat: Przykład 6: EU06/EU07/ET41 - kilka modeli i ukrotnienie:
!=e,EU07
*203E-A=7,203E-B,ACTIVE,AUTO *303E=7,303E,ACTIVE=7,303E-N,ACTIVE=7,303E-M,ACTIVE *303E-N=7,303E,ACTIVE=7,303E-N,ACTIVE=7,303E-M,ACTIVE *303E-M=7,303E,ACTIVE=7,303E-N,ACTIVE=7,303E-M,ACTIVE *4E=7,4E,ACTIVE ET41-148.BMP=203E-A,ET41-A,ET41-148-A=203E-B,ET41-B,ET41-148-B EU07-424.BMP=303E,EU07,EU07-424 EU07-536.BMP=303E,EU07,EU07-536 EU07-485.BMP=303E,EU07,EU07-485 EU06-02.BMP=4E,EU06,EU06-02 EU07-007.BMP=4E,EU06,EU07-007 303E-N-483.TGA=303E-N,EU07,EU07-483 303E-M-532.TGA=303E-M,EU07,EU07-483 Łączenie 7 jak we wpisie node...dynamic. Loki modeli 303E i 303E-N mogą być ukratniane wzajemnie. Z kolei 4E tylko z 4E. Wstawienie 203E-A spowoduje automatyczne dodanie członu 203E-B. Następstwo modeliCzyli sposób przydziału jednolitych tekstur dla pojazdów wieloczłonowych lub uzależnienie kolejnej tekstury od poprzedniej. |
Ustawia się to dopisując kolejne linie do TEXTURES.TXT, z nazwą modelu poprzedzoną dwiema gwiazdkami.
Przykład dla EN57 oraz ET41. Wygląda to następująco: Cytat: następstwo modeli EN57 **6BB=6BS,S-R,SB-R,SB-RB **6BS=6BA,R-S,RA-SA,RA-S=6BS,SA-SB,- Cytat: następstwo modeli ET41
**203E-B=203E-A,A-B,- Teraz o co w tym chodzi. Po dwóch gwiazdkach mamy nazwę modelu, na który tekstura ma być uzależniona od tekstury poprzedniego modelu. Jak widać, w przypadku EN57 nie ma definicji dla modelu 6BA, ponieważ jego tekstura nie zależy od poprzedniej. Gdyby dopisać **6BA=6BB,RB-RA,-, kolejne zestawy EN57 w ramach jednego trainset zostałyby obleczone tą samą teksturą. Po znaku równości jest nazwa poprzedniego modelu, jeśli uzależnienie tekstur ma wystąpić. To lepiej wytłumaczyć na przykładzie ET41: jeśli wstawimy 203E-A+203E-B, to uzależnienie zadziała. Jeśli zaś wstawimy 203E-A+Eaos+203E-B, albo 203E-B+203E-A - to każdy człon może dostać inną teksturę, ponieważ nie ma właściwej kolejności modeli. Dalej, po przecinku, są reguły zmiany końcówek w nazwie tekstury, rozdzielane przecinkami. Przykłady znaczenia zapisów:
Po ostatniej regule dla danego poprzedniego modelu, można po kolejnym znaku równości określić reguły zmian nazwy pliku dla innego poprzedzającego modelu. Rozwiązanie na chwilę obecną ma kilka wad.
|
Zapisz zmiany używając przycisku "Zapisz TEKSTURES.TXT"W kolejnych wersjach (po 1.0.43) planowana jest edycja pliku TEKSTURES.TXT poprzez formularze. Od wersji 1.0.43 dostępne jest pobieranie pliku TEKSTURES.TXT z serwera. |